Z Malé Morávky pěšky na Ovčárnu

Malá Morávka je známé rekreační středisko Hrubého Jeseníku, na jehož území leží i nejvyšší hora Moravy – Praděd. Zachovala se zde roubená stavení havířů a hutníků a k dispozici je řada lyžařských sjezdovek s vleky

Výchozí místo: Malá Morávka

Cílové místo: Malá Morávka

Vzdálenosti:
Malá Morávka (0 km) – Pod Vápennou (2 km) – Skály pod Kopřivnou (4 km) – Temná (6 km) – Nad Ovčárnou (9 km) – Ovčárna (11 km)

Náročnost: střední

Informační centra:
IMPULS, s. r. o., Informační středisko IS, parcela SLL 53/I, 793 24 Karlova Studánka tel .: +420 554 772 004 e-mail: info@jeseniky-praded.cz www.jeseniky-praded.cz

Pěší výlet
Střední náročnost
Jeseníky

Od rozcestníku u obecního úřadu (A) se vydáme po žluté turistické značce, která spolu s modrou směřuje do Karlova. Kousek za křižovatkou přejdeme na vedlejší cestu kolem nových domků k odbočce k hotelu. Zde už pouze se žlutou značkou stoupáme k parkovišti před hotelem a lesním chodníkem směřujeme vzhůru k informačnímu místu Pod Vápennou (B) (2,5 km) – kde je křižovatka s lyžařskou trasou. Pokračujeme vlevo po žluté značce se střídavým stoupáním a klesáním kolem Kopřivné (C) (1 019 m n. m.) k rozcestníku Skály pod Kopřivnou (D). Zde se nabízejí krásné rozhledy. Dál nás čeká prudší výstup na vrch s nadmořskou výškou 1 085 m a po 3 km dorazíme k dalšímu informačnímu místu Temná (E). Vrstevnicovou cestou s krátkým stoupáním se naše trasa po 2,5 km spojí s modrou značkou. Vystoupáme do nejvyššího místa na trase – k vyhlídkové plošině a rozcestníku Nad Velkým kotlem (F) (1 360  m n. m.). Tudy prochází naučná stezka Velká kotlina (G).

Velká kotlina je území mezinárodního významu, které patří k přírodovědecky nejbohatším lokalitám nejen v Česku, ale i ve střední Evropě. Území, vytvořenému činností ledovce (kar), se říká „botanická zahrada Evropy“. Vyskytuje se zde na 350 druhů rostlin a množství vzácných chráněných živočichů. Velkou kotlinu, kde pramení Moravice, si můžeme prohlédnout shora a o dalších zajímavostech se dozvíme díky informačním panelům naučné stezky.

Odtud stále podle turistického značení sejdeme asi kilometr k rozcestníku Nad Ovčárnou (H), kde se připojí hřebenová červená značka. Po dalším necelém kilometru se dostaneme k chatě Ovčárna (I). Zde se můžeme rozhodnout, zda po namáhavém výstupu budeme pokračovat výstupem (3,5 km) na Praděd (J) (1 491 m), nebo kyvadlovým autobusem sjedeme k motorestu a autobusovou linkou se vrátíme do Malé Morávky, cíle naší trasy. (Kyvadlová doprava se řídí jízdním řádem, který visí na nástupních místech – na Hvězdě a na horní zastávce Ovčárna).